Saana%20ja%20tukka%203-normal.jpg

Emäntäni heräsi kovin harmaana ja väsyneenä.
- Saana kiusasi minua koko yön. Se kävi minua kolme kertaa katsomassa, että nukunko. Se tökki kuonollaan ja koetteli käpälällä. Vein sen ulos, kun ajattelin, että jos on jotakin erityistä. Ei sillä mitään ollut.

Emäntä halusi saada vähän väriä harmaaseen aamuunsa ja lähti kampaajalle. Luottokampaaja oli kuitenkin äitiyslomalla, mutta sekään ei tuntunut haittaavan. Harjoittelija sai emäntäni kynsiinsä.
Puolessä välissä värjäystä, emäntäni alkoi epäillä, että nyt hänelle taitaa tulla kovin oudonväristä karvaa päähän.

Totta se olikin! Kun hän saapui kotiin, hän näytti vieraalta ja haisi niin pistävältä, että minua aivastutti ja oli pakko ryhtyä nuolemaan outoja hajuja pois. 

- Sinähän olet ihan Saanan värinen, isäntä sanoi, kun seisoimme rinnakkain ovella hämärässä.- Ihan musta!

Valokuvassa näyttää kyllä siltä, että emäntäni on ennemminkin naapurin Hiski-piskin-värinen. Sitä minä ihmettelen kyllä kovasti, että hän valitsi naapurin koirasta karvan värin.

Onneksi meidän koirien ei tarvitse karvojemme väriä purrauttaa! Tai voisi se olla aika jännääkin välillä. Ehkä minä valitsisin vaikka vihreän, kun olen muutenkin suuri luonnonystävä.