Saana%20ja%20aamu-normal.jpg

Kaikki laskevat öitä siihen merkilliseen asiaan - jouluun - kaikki siitä niin puhuvat.

Minä myös heti aamuvarhaisella istahdin isännän lehdenlukemistuoliin ja laskin öitä jouluun käpälä koholla.
Ikkunaa koristivat Karoliinan leikkaamat lumihiutaleet, ja ulkona on pienen lapinkoiran suosikkisää - maa on vitivalkoinen!

Koko päivän meillä on pyöritelty pullia, minäkin sain vähän mussuttaa joulupuustia.

Karoliinan suosikkileivonnainen on joulurotat, se on jo perinne muutaman vuoden takaa. Niihin ostettiin tänään jo aprikooseja vartaloksi, hännät tehdään lakritsasta.
Jos olisin kissa, olisin aivan villinä joulurotista. Nyt kyllä haluaisin, että minulle leivottaisiin oma joululuu. Täytyypä haukahtaa tytöille tämäkin toivomus.

Nyt kun kaikki häärivät niin innokkaasti leipomishommissa, eikä minun käpäliäni ole tarvittu taikinassa, olen ehtinyt tehdä kaikenlaisia konnuuksia. Olen kanniskellut suussani askartelutarvikkeita, joita eilisen askartelupajan jälkeen on ollut vielä sopivalla korkeudella napattavissa. Emäntä on joutunut kaivamaan suustani muovinpaloja ja ollut vähän huolissaan tällaisesta ruokavaliosta.
Eivät ne minustakaan ne muovinriekaleet kovin maukkaita ole olleet. Taidanpa lähteä kerjäämään mieluummin toisen pullanpalan.