Saana%20ja%20jouluvieras-normal.jpg

Sänkyjen laittaminen jouluvieraille on tosi hauskaa! Tykkään vedellä peittojen kulmista, ja aina kun silmä välttää haluan hypätä sängylle ja kokeilla pomppimista. Lauriinalla on sama pomppimisharrastus kuin minullakin. Hänkin on kokeillut jokaisen sängyn jousia  ja vietereitä. Boing, boing, yhdessä me hypitään!

Emäntä kyllästyi jo minun pomppimiseeni niin kovasti, että pyysi Karoliinaa rakentamaan minulle käytävään pomppuradan. Ulos sitä ei valitettavasti voinut tehdä, sillä siellä on satanut vettä kaatamalla koko päivän. 
Olen murheellisena kiivennyt tähystystuolilleni ja katsellut, kuinka lumi on huvennut vähä vähältä. Enää on muutamia valkoisia kökkäreitä jäljellä siellä täällä ruskeanharmaalla pihamaalla.

Opettelin siis loikkimaan Karoliinan rakentamien esteiden yli ja puikkelehtimaan hänen jalkojensa välistä. Siinä oli meille mukavaa viihdykettä sateisena neljäntenä adventtina.

Emäntä on valmistellut koko päivän jouluruokia, ja ihanat tuoksut ovat leijuneet ympäri taloa. Huomenna tänne saapuu jo kaksi perhettä, uusia leikkikavereita on siis minulle luvassa.

Sitä vain ihmettelen, että vaikka tuoksut talossa ovat mahtavat, niin minulle on ainoastaan annettu tavallista ruokaani. Nappulat ovat vain tänäänkin napsahdelleet ruokakuppiini. 
Ehkä tästä vielä pienen lapinkoirankin muonat pikkuhiljaa paranevat!