Oro%208%20Kyl%C3%A4tie-normal.jpg

Hau kaikki blogin lukijat!
Olette varmaan ihmetellet, kun olen ollut niin hiljaa. Ei minulla ole kirjoituskäpälä kipeä, mutta olen ollut emännän ja isännän kanssa kesälomamatkalla.

Oro%209%20Saana%20ja%20kissankellot-norm

Olimme aivan Venäjän rajan tuntumassa. Minä en kyllä eri maista ymmärrä mitään, sillä meille koirille on kaikki yhteistä. 
Me puhumme kaikki samaa koiran kieltä (koiraa!) ja ymmärrämme rajoista huolimatta hyvin toisiamme.

Oro%206%20Polun%20alku-normal.jpg

Retkeilin emännän ja isännän kanssa luonnossa. Aina löytyi uusi polun pää, jota saattoi lähteä pinkomaan.
Minusta oli kummallista, kun oli myös tällaisia puupolkuja. Sellaiselta jos heilahti, niin tassut kyllä kastuivat. 

Oro%203-normal.jpg

Asuimme lemmikkieläinhuoneessa Oron leirikeskuksessa. Tämä kuva on saunarannasta, jossa nahkatädit uivat ja sukelsivat.
Itse en kylläkään mennyt veteen, vaikka oli kova helle ja minua kovasti houkuteltiin kastautumaan. Minulla oli ihan tarpeeksi työtä emäntäni vahtimisessa. Haukuin huolestuneena, kun emäntäni pyöri lähteensilmässä.
Joku ihmettelikin haukahteluani ja ihmetteli, että onpa minulla kimeä ääni. 

Saana%20ja%20risti%20rannassa-normal.jpg

Viimeisenä iltana kiipesimme Haukkavuorelle, josta oli näkymät kauas järvien ja metsien yli. MInua ei päästertty jyrkänteen lähellekään, kun emäntäni epäili, ettei minulla ole korkean paikan tajua. Minut sidottiin puuhun kiinni ja Raku-ystäväni piti minulle seuraa.
Minulla oli kyllä kova huoli isännästä, joka keikkui ja kuvaili kallion reunalla. Vaikka emäntä ja minä kuinka komensimme (minä taas kimeästi haukahtelemalla), ei se yhtään auttanut, vaan jouduimme katselemaan sydän pompottaen, kuinka isäntä ikuisti kameralleen hienoja historillisia maisemia.
(Tältäkin vuorelta on käsittämättömän kauan sitten kulkenut se Suomen ja Venäjän välinen raja)

Oro%20Haukkavuori%20Tuomo-normal.jpg